وبلاگ برهان ترک فر

مدیر مجموعه بی تی

وبلاگ برهان ترک فر

مدیر مجموعه بی تی

وبلاگ برهان ترک فر
طبقه بندی موضوعی

 

همه‌ی ما می‌دانیم که استفاده از الیاف متناسب با هر فصل تا چه اندازه می‌تواند خیالمان را از لحاظ سرما و گرما آسوده نگه دارد. در واقع، الیافی که برای لباس‌های زمستانی و تابستانی و حتی اکسسوری‌هایی مثل کراوات به کار می‌روند کاربرد متفاوتی دارند که انتخاب لباس‌های متناسب با هر فصل، موجب درک بهتر ویژگی‌های آن‌ها خواهد شد؛ بعضی از الیاف شما را گرم می‌کنند و بعضی دیگر با عبور جریان هوا در خنک نگه داشتن شما موثر هستند.

انتخاب پارچه‌های متناسب با فصل فقط مربوط به لباس‌ها نیست، بلکه برای کراوات، دستمال گردن و کلاه هم کاربردی است. اطلاعاتی که در این‌جا به طور مختصر به آن‌ها اشاره می‌کنیم بیشتر مربوط به کراوات است؛ اما درباره‌ی سایر اکسسوری‌های گفته شده هم قابل تعمیم است.

 

 

بهار و تابستان را با کراوات ابریشمی و کتانی سپری کنید

با گرم شدن تدریجی هوا، نیاز شما به استفاده از الیاف خنک بیشتر می‌شود. اگر مایل باشید از کراوات استفاده کنید، شاید انتخاب نامناسب جنس آن کمی شما را اذیت کند. پیشنهاد می‌کنیم از نمونه‌های پنبه‌ای و ابریشمی گره‌دار استفاده کنید؛ زیرا این الیاف می‌توانند به خوبی هوا را جابجا کرده و از بروز گرمای زیاد جلوگیری کنند. اما دقت کنید کراوات‌های پنبه‌ای به دلیل حالت سبک و لطیفی که دارند برای موقعیت‌های رسمی مناسب نیستند؛ پس برای ملاقات‌های مهم از آن‌ها استفاده نکنید.

برای روزهای گرم تابستان می‌توانید از کراوات‌های کتانی استفاده کنید. همان‌قدر که کت‌ها و شلوارهای کتانی در تابستان پر طرفدار هستند، کراوات‌ کتانی نیز به دلیل وزن بسیار کم و راحتی به هنگام استفاده، بین آقایان محبوب است.

 

 

ترمه و پشم را برای پاییز و زمستان کنار بگذارید

یکی از بی‌نظیرترین الیافی که برای کراوات به کار می‌رود، الیاف ترمه است. نمونه‌هایی که از ترمه تولید شده‌اند برای پاییز و زمستان بسیار کاربردی هستند و البته شما را برازنده‌تر از همیشه نشان خواهند داد.

پشم از آن دسته الیافی است که برای زمستان استفاده می‌شود. کراوات‌های پشمی مدل‌های بسیار زیبایی هستند که حتی برای هوای ناپایدار بهار هم کاربرد دارند. سعی کنید برای انتخاب کراوات پشمی، به لطیف بودن الیاف نیز توجه کنید؛ زیرا در ایجاد گره‌ای کوچک و زیبا به شما کمک خواهد کرد.

 

در نهایت، بدانید که کراوات‌های ابریشمی یا ابریشمی‌های شل‌بافت را با آسودگی خیال می‌توانید برای هر 4 فصل بپوشید و نگران تناسب آن نباشید؛ زیرا تنها تفاوت کراوات ابریشمی بهاری با زمستانی در طرح و رنگ‌های به کار رفته در آن است : رنگ‌های شاد و زنده را برای بهار و نمونه‌های ساده‌تر را در زمستان بپوشید.

 

نویسنده: برهان ترک فر

برهان ترکفر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی